Páginas

Friday 6 June 2014

Gembira anak bebas dadah walau tidak ke universiti


BESUT – Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pembangunan Wanita dan Keluarga negeri terengganu, Muhammad Pehimi Yusof terkejut apabila ada ibu bapa gembira walaupun anak mereka tidak berjaya memasuki universiti tetapi bebas daripada penagihan dadah.
Menurut Adun Jertih itu, keadaan tersebut menggambarkan masalah dadah semakin meruncing dalam masyarakat dan menular di mana-mana sahaja malah dianggap sebagai ancaman kepada anak muda.
Katanya, ada seorang bapa bertemunya memberitahu bersyukur kerana anaknya tidak terlibat dengan dadah dan kejayaan itu begitu besar maknanya walaupun anaknya tidak dapat memasuki universiti.
“Kalau beginilah pandangan masyarakat, ini menggambarkan masalah penagihan dadah terutama dadah sintetik seperti pil kuda serius dan dilaporkan turut membabitkan pelajar sekolah,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Persatuan Mencegah Dadah Malaysia (Pemadam) Daerah Besut ke-29 di Dewan Majlis Daerah Gong Kemuntong, di sini.
Hadir sama, Pengerusi Pemadam Besut yang juga Pegawai Daerah Besut, A Rahim Jusoh.
Sehubungan itu, Muhammad Pehimi menggesa semua pihak termasuk pemimpin masyarakat mengambil peranan untuk mengatasi masalah penagihan dadah di kawasan masing-masing.

No comments:

Post a Comment