Páginas

Friday 6 June 2014

Klinik Kesihatan Padang Luas Terbaik


Pentadbiran Klinik Kesihatan Padang Luas, Jertih diminta mengekalkan status perkhidmatan terbaik kepada orang ramai kerana tiada sebarang aduan tidak puas hati mengenai perkhidmatan yang diberikan kepada masyarakat selepas setahun beroperasi.
Pengerusi Jawataankuasa Kesihatan, Pembangunan Wanitam Keluarga dan Masyarakat negeri, YB. Muhamad Pehimi Yusof berkata, beliau tidak menerima sebarang aduan dan rungutan daripada penduduk setempat mengenai mutu perkhidmatan dan layanan diberikan kakitangan di klinik berkenaan.
Katanya, selepas setahun beroperasi orang ramai yang mendapat perkhidmatan rawatan di klinik terbabit memuji kerana system pengurusan yang cekap dan sistematik menyebabkan pesakit tidak menunggu lama.
Menurutnya, kilinik berkenaan yang kini mempunyai 64 petugas termasuk enam doktor mendapat pujian penduduk setempat kerana mampu melayani pesakit dengan baik.
“Saya harap pencapaian ini dapat dikekalkan dan menjadi contoh kepada klinik danhospital lain khususnya di daerah Besut,” katanya.
Muhamad Pehimi yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jertih, berkata demikian ketika Majlis Sambutan Ulang Tahun Pertama Klinik Kesihatan Padang Luas, dekat Jertih beroperasi untuk penduduk di Mukim Pelagat.
Beliau berkata, klinik terbabit agak istimewa kerana semua pesakit yang datang membuat pemeriksaan akan dilaakukan sendiri oleh doktor dan bukan pembantu perubatan sebagai klinik lain.
Muhamad Pehimi berkata, penduduk di Kawasan DUN Kota Putera, akan mendapat klinik kesihatan baharu di Kampung Gong Kemas yang kini giat dalam pembinaan.

No comments:

Post a Comment