Páginas

Thursday 15 January 2015

Sukarelawan TTB Tabur Khidmat Di Dabong, Kelantan Secara Bergilir

Author: Noraini Jusoh 14 January 2015


Sukarelawan Transformasi Terengganu Baharu (TTB) akan menabur bakti meneruskan khidmat secara sukarela menjayakan misi bantuan pasca banjir ke Dabong, Kelantan secara bergilir mengikut jadual yang ditetapkan.

Pengerusi Skuad TTB, Mohd Johari Abu Bakar berkata, para sukarelawan TTB dari setiap Parlimen akan berkampung disana secara bergilir-gilir bagi membantu membersihkan rumah, sekolah, surau, masjid dan kemudahan awam di kawasan yang terjejas teruk.
Menurut Mohd Johari, kira-kira 200 orang sukarelawan dari setiap Parlimen akan menyertai misi berkenaan.

“Sukarelawan dari Kuala Nerus akan berada disana selama tiga hari bermula hari ini (14 Januari) dan disambung oleh sukarelawan dari daerah Hulu Terengganu dengan jumlah yang sama pada 17 hingga 19 Januari ini.

“Diikuti sukarelawan dari Setiu pada (20 hingga 22 Januari) dan sukarelawan Besut pula akan berada disana selama dua hari bermula 23 hingga 24 Januari ini,” ujarnya.

Mohd Johari berkata, pada 25 hingga 27 Januari sukarelawan dari Besut akan membantu mangsa banjir disana dan diteruskan dengan pasukan sukarelawan dari Dungun pada 28 hingga 30 Januari.

Katanya, skuad Kuala Terengganu pula akan berkampung di sana bermula 31 Januari sehingga 3 Februari dan Kemaman pula akan meneruskan misi bermula hari terakhir sukarelawan Kuala Terengganu berada disana sehingga 5 Februari ini.

Teganukita

No comments:

Post a Comment