Páginas

Thursday 14 January 2016

Kuala Besut Park Ubah Landskap Sungai Nail

AUTHOR: SURIATI ALI 14 JANUARY 2016

Kuala Besut Park yang terletak di antara Kampung Tengah dan Pekan Baru, Kuala Besut bakal mengubah landskap pembangunan di kawasan tersebut apabila ia siap kelak pada 2018. 
*****
Berkeluasan 1.6 hektar, kawasan rekreasi itu akan dilengkapi dengan sebuah dataran terbuka serbaguna berbumbung, medan makanan laut, menara tinjau dan unit perkedaian berkonsepkan kedai dalam taman.


Turut diwujudkan, taman permainan kanak-kanak, persiaran pejalan kaki di tepi Sungai Nail, kawasan hijau serta beberapa lagi komponen yang mesra alam.

Dengan kos RM20 juta, ianya bakal dijadikan sebagai salah satu lokasi pelancongan terbaru yang membawa keunikan di dalam Kuala Besut.

ADUN Kuala Besut, Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman berkata, Kuala Besut Park juga dijadikan sebagai satu lagi lokasi bagi kegiatan ekonomi di kawasan tersebut khususnya ketika pasar tani pada setiap Isnin dan Jumaat.

“Pembinaannya yang akan bermula awal tahun ini selaras dengan kerja-kerja pengindahan Sungai Nail oleh Jabatan Pengairan dan Saliran bagi mewujudkan suasana damai dan tenang,” katanya.

Teganukita/MediaJerteh

No comments:

Post a Comment