Páginas

Sunday 17 April 2016

Dr Zakir Naik Islamkan Pelajar Kristian Di Kemaman

By Mohd Syazni Zainudin -  15 April 2016


Program ‘Zakir Naik Terengganu Tour’ melabuhkan tirai di Padang Astaka Kemaman dengan penuh kejutan apabila seorang pelajar Kristian memeluk Islam dihadapan lebih 40,000 hadirin.


Program yang bermula pada pukul 9 malam dan berlangsung selama hampir empat jam.

Ceramah yang disampaikan oleh penceramah antarabangsa, Dr. Zakir Naik dengan tajuk ‘Pilihan Muslim – Dakwah Atau Kemusnahan’ tersebut telah dimoderatkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Air Putih, Wan Abdul Hakim Tan Sri Wan Mokhtar.

Berkisarkan tajuk tersebut, Dr Zakir Naik menekankan beberapa kali di dalam ucapannya agar umat Islam seharusnya menyampaikan pesanan ataupun berdakwah.


Dalam sesi soal jawab, salah seorang pelajar dari sebuah institut pengajian tinggi swasta di Kemaman, Woo Nina Grace, 19, menunjukkan minatnya dalam Islam.

Nina yang ditemui pemberita pada program tersebut berkata beliau mula mengenali Agama Islam sejak berumur 13 tahun.

“Sejak tingkatan satu saya mula mempelajari surah-surah pendek dan dari situ saya dapat menghafal surah al-fatihah, ayat kursi dan lain-lain,” katanya.

Turut hadir pada program tersebut Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Razif Abd Rahman serta isteri, To’ Puan Seri Halina Zakaria; Pengerusi Jawatankuasa Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri, Ir. Rosli Othman dan Pegawai Daerah Kemaman, Rosman Roslan.

Teganukita/MediaJerteh

No comments:

Post a Comment