Páginas

Sunday 10 May 2015

Piala Ahli Parlimen - Jertih tewas 5 - 4 dengan sepakan penalti

Oleh: Wan Aziz Wan Idris | 10 Mei 2015
Tengku Zaihan menyampai Piala Pusing kepada Juara, Kuala Besut A kepada Pengurus Pasukan.
*****
Perlawanan Akhir Kejohanan Bolasepak 11 Sebelah Piala Ahli Parlimen Besut yang berlangsung pada petang 10 Mei 2015 antara pasukan Jertih A melawan Kuala Besut A berakhir dengan keputusan seri 2 berbalas 2 setelah masa penuh 90 minit berakhir.

Kemenangan ditentukan dengan sepakan panalti yang memihak kepada pasukan Kuala Besut A dinobatkan sebagai Juara bagi edisi 2015 dengan 5 berbalas 4 dengan Jertih A sebagai Naib Johan.



Perlawanan pada petang ini peminat bolaksepak kedua-dua pasukan disajikan dengan permainan yang amat menarik dan menghiburkan dengan aksi serang menyerang oleh kedua-dua pasukan.

Piala pusingan serta medal kepada Johan dan Naib Johan disampaikan oleh YB. Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman. Turut hadir dalam perlawanan akhir ini Haji Rozali Embong - Pegawai Khas kepada Ahli Parlimen Besut, Saudara Azizul Jasmi Mohamad - Ketua Pemuda Bahagian serta Ahli Jawatankuasanya serta pengurus-pengurus pasukan yang mengambil bahagian serta Pengerusi Penyelaras Pemuda DUN Kuala Besut, Kota Putera, Jerteh dan Hulu Besut.





Kejohanan ini dianjurkan oleh Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Besut. Semua perlawanan diadakan di Padang Bolasepak Astaka Jertih.

-MediaJertih

No comments:

Post a Comment